Hur kan man skada barn?!

Hade idag en jobbig morgon. Var ensam hemma och låg och tittade på bilder och filmer i telefonen. Ofta går det rätt bra, men idag var det otroligt jobbigt. Vår fina, sprudlande tjej. Tittade idag enbart på ”friska” Meja. Idag var en sådan där svacka när det kändes som om det ”aldrig kommer kännas bättre”. Fast jag vet ju att det finns stunder som är riktigt bra. Jag vet att jag senare på dagen, med största sannolikhet kommer ha skrattat både en och tjugo gånger.  Men när jag är där ”nere” så känns uppförsbacken så lång så lång. När jag legat och tittat och gråtit ett tag, så gick jag in på Aftonbladet för att få ”tänka på något annat”. Det första jag läser är att ett par är misstänkta för att ha misshandlat sitt spädbarn så svårt att det nu opererades för svåra skador. VAD HÄNDER!? Hur är det möjligt att man kan göra ett barn illa. Det har alltid gjort ont att läsa om liknande fall, en illamåendekänsla infinner sig. Men nu, efter det vi varit med om, så är det ÄN värre. Vi har förlorat ett barn. Jag säger inte att vi alltid är världens bästa föräldrar, men att skada våra barn är något som är helt otänkbart……….Så finns det de föräldrar som inte bryr sig om sina barn eller till och med misshandlar dem!? Jag säger inte att jag önskar andras död, men däremot hade det inte suttit fel om dessa vidriga människor inte kunnat få barn! Så många vi är som mist och så många fina människor det finns, som skulle blivit de bästa föräldrar, men som inte kan!? Men vi vet ju, livet är inte rättvist. Tyvärr.

Detta fotade jag i en tidning förra året denna dagen. Riktigt roligt. Skrattade gott även iår ;-) Det är underskrivet med Maria, men det är inte jag........fast det kunde varit det, precis min typ av humor.....

Detta fotade jag i en tidning förra året denna dagen. Riktigt roligt. Skrattade gott även iår 😉 Det är underskrivet med Maria, men det är inte jag……..fast det kunde varit det, precis min typ av humor…..

 

Torsdag 29 augusti 2013

Natten hade varit skaplig för pappa och dig. Du sov fram till 10, fast med några korta uppvaknanden emellan. Jag kom vid 9.30 ungefär och så blev det lite jobbigt för dig när du vakande – efter ett tag fick du morfin. Över dina utslag/blåsor satte man plåster för att ”skydda andra”om det nu är bältros. Jag bar dig upp till operation och du somnade i mitt knä 11.35. Du är otrolig,du pratade och var glad där uppe trots miljön och alla människor. Innan vi gick upp fick du förresten trombocyter.

Pappa och jag tog en kort promenad och slängde sedan i oss en ”delikat” lunch (sjukhusmaten är ju inte den bästa Mejis……) innan det var dags att gå upp till uppvaket. Satt där i ca 1 timme och väl nere på rummet sov du vidare ett tag till. Först vid 15.15-tiden var du ”med igen”. Du och jag fyllde då på ditt supersnöre – det räcker nu från golv till tak……

Just nu är pappa och Filip på Liseberg en sväng, kul för dem! Du och jag har spanat på Lisebergs hemsida och sett bilder på alla attraktionerna!

Ditt crp är förresten uppe på 170 idag och inga vita ännu……;-(

17.30 satte jag igång välling- det första du ”äter” idag, hoppas du får behålla den! Vi sitter nu i sängen och du ser på fåret Shaun – du är inte så alert, men dina kontroller var bra.

Kvällen gick och du hade ont av och till. Du får alvedon regelbundet och morfin vid behov. Sköterskan hämtade en pysselbok med klistermärken, då du var så duktig när vi tog bort plåstren över utslagen. Efter ett tag sa du att du ville ha något annat, så då ringde du på klockan och sa det till sköterskan. Det är BRA att du är bestämd Meja!!!!!

Sent sent kom en av doktorerna och meddelade att det är konstaterat bältros du har. Hon sa också att det var svårt att få ut något ur benmärgen och att det var tomt på celler. På ”alla” dvs även på leukemiceller. Vi ska inte dra några stora växlar av detta såklart – men förhoppningsvis är inte läget sämre iallafall! Vi ska träffa henne och den andra ”transplantationsdoktorn” imorgon för att få mer info kring transplantationen.

Du somnade gott lite efter 21, vår SUPERMEJA!

Vår älskade Loppa och jag.

Vår älskade Loppa och jag.

 

2 thoughts on “Hur kan man skada barn?!

  1. Vilken underbar liten insändare!! KIK att man inte ska skada barn! Helt ofattbart att någon överhuvudtaget kan tänka sej att medvetet göra barn illa!! Önskar dej goda stunder, fler och fler och längre och längre.

Kommentera

