Alla denna personal

Jag har fått frågan om jag kommer ihåg ”vilken sköterska/läkare/barnsköterska vi hade när”. Svaret är både ja och nej. Vissa dagar kommer jag ihåg exakt vem/vilka det var. Men i dagböckerna, så har vi alltid skrivit namnet på den vi hade – men jag vill, som jag skrev i början på bloggen, inte namnge någon jag inte pratat med och fått ett ok från. Men jag kan lova er att jag i vissa fall så gärna velat skriva namnet på personalen,  då enbart av ”positiva skäl”. Så många FANTASTISKA tjejer och killar där jobbar. Och det var ju de som blev vår vardag. Så lite social samvaro vi hade med omvärlden förra året……..Det var mycket som försvann när Meja dog. Alla de som vi spenderat så mycket tid med, de som som sagt var blev vår vardag. Har träffat några av dem när vi varit och hälsat på på sjukhuset, men det finns flera både sköterskor, barnsköterskor och läkare som vi ännu inte pratat med. Alla vill jag inte prata med, alla klaffade jag/vi inte med – men så är det ju i livet, man kan inte älska alla eller hur!? Det är verkligen helt galet när jag tänker på hur det var…….vi träffade till och med personalen på operation och uppvak fler gånger än vi träffade våra närmsta vänner…….

Lördag kväll och ”Fångarna på fortet” närmar sig – en här i huset längtar…….

Imorgon blir det Walk of Hope i Kungsbacka! Trevlig lördagskväll till er alla!

 

Fredag 30 augusti 2013

Du har sovit GOTT inatt älskling, från ca 21-8.30. Men när du vaknade, var du inte Meja utan LABOLINA! Läskigt, ett spöke i sängen!!!!

Sköterskan som var hos oss inatt var hur smidig som helst – hon var här massor med gånger, men jag har inte ens hört henne alla gånger! Vid 8.30 ca ringde jag och sa godmorgon till prinsen och det var då du vaknade. Vi fick börja med att byta blöja då du bajsat.

Dagsköterskan kom och fixade med mediciner, jag åt frukost och sen kom pappa! Du sitter i ”pappas säng” (som du kallar hans och min säng) sedan blöjbytet då det läckt lite. Du har fått morfin en gång här då du sa ”jag har verkligen ont” – duktiga du!!!!!! Du kräktes slem en gång och sen när välling nummer 2 gått ett tag, så kräktes du en gång till. Har satt igång vällingen igen här nu + att du dricker lite vatten……får se om det får vara kvar. Brorsan är nu på förskolan, han har börjat gå även fredagar. Det är så skönt för honom att få vara där. Ditt crp ligger förresten på 160 idag.

Du satt i ”pappas säng” större delen av dagen och på eftermiddagen hade din feber börjat stiga igen, suck, och du hade blivit tröttare och tröttare. Till slut hade du suttit bredvid pappa och sovit. Han lät dig sova i ca 2,5 timme och han låg nära nära dig för att hjälpa dig med ditt öga (och såklart för att det är fantastiskt mysigt att ligga nära dig). När han väckte dig, så hade ni tvättat peg’en, bytt blöja och tagit ögondroppe. Du hade protesterat med hela kroppen men accepterar ändå allt som ska göras. Du är så klok och förstår att det är saker som måste göras, trots att det är obehagligt eller till och med gör ont. Vid 20-tiden hade du blivit riktigt trött och pappa hade då satt på fuktkammaren på ögat. Du hade kollat vidare på barnkanalen en stund, men hade sedan somnat gott. Pappa höll koll på dig resten av kvällen och tempen stack upp mot 39. 

Innan jag åkte hem förresten, så var två av doktorerna inne – de som är transplantationsansvariga. Det blir transplantation. Vi var de som fick ta beslutet, om vi ville ”stoppa här” eller inte. Självklart INTE. Vi ska ta denna chansen Meja. Nu när vi fått den. För några dagar sedan var det ju inte ens säkert att vi skulle haft ett val…….När alla pusselbitar med infektioner, virus etc etc lagts ihop så blir det spåret med den tyska donatorn. Om du inte haft bältrosviruset, så hade de valt pappa eller mig. Konditioneringen, dvs förmedicineringen startar på tisdag och transplantationen kommer ske den 12/9. 

Filip och jag var hemma hos fam Onsbacke hela kvällen. Elias fyller 5 år idag. Vi fick hamburgare, pommes frites, kladdkaka och så till Fångarna på fortet blev det popcorn. Snacka om lyxkväll va!? Vi tog en promenad hem i mörkret och Filip tyckte att det var lite läskigt. Tyvärr körde det ihop sig lite för honom när vi kom hem……Till slut somnade han GOTT. Han avslutade med att säga att han vill ha dig hemma……

Älskade ungar! 

MysMeja......

MysMeja……

IMG_2057

Så många timmar ni spenderade ihop älskade Meja och Micke......

Så många timmar ni spenderade ihop älskade Meja och Micke……

Födelsedagsbarnet Elias och Fille

Födelsedagsbarnet Elias och Fille

Kommentera

