Team Rynkeby

Ikväll ska Micke och jag och lyssna på Team Rynkeby (eller iaf delar av) – ni vet de gula hjältarna som cyklade till Paris. Men det viktigaste var ju såklart inte den ”lilla” cykelturen, utan alla pengar de samlat in till Barncancerfonden. Det är synd att inte ”grannyran” slagit ner här och överröst oss med pengar – för tänk så häftigt att få jobba med välgörenhet på heltid. Att få hjälpa till att få in pengar till olika organisationer som verkligen behöver dem……

Kalla Fakta som sändes på 4:an igår handlade om barncancervård. Orkade inte se det. Ska göra det på playen på dagtid istället. Då har huvudet ett tag på sig att ”snurra klart” innan det är dags att lägga sig. För när huset är tyst och mörkt, är det så otroligt lätt för hjärnan att dra igång……vilket ofta varit bra,som jag skrivit innan, alla vakna timmar på kvällar och nätter har hjälpt mig i min bearbetning. Då jag varit TVUNGEN att ta itu med tankar och grubblerier och inte kunnat sysselsätta mig för att slippa. Men nu gör jag valet att se detta program på dagen. De nattliga funderingarna kommer av och till ändå……

 

Tisdag 3 september 2013

Crp 110 idag. Du har sovit GOTT inatt trots allt väsen från Aquapacen (som går varje natt och varje middagsvila). Sköterskan har varit supersmidig som vanligt. Han saftade dig på morgonen, men då kom det inte så mycket slem. Du sov till 8.30 och vaknade på ett strålande humör!!!! Vid 8 drog medicinen igång – nu KÖR vi!!!!! Efter ett tag sa du att du hade ont, så då fick du lite morfin. Doktorerna var här och sa att de satt ut rätt många antibiotika nu, endast meronem och virusmedicinen (mot bältros) är kvar. Så får du profylaktisk medicin för levern, mot kramper som jag skrev om igår mm mm.

Guldmedicinen gick 8-10 och sen har det tagits ”koncentrationsprover” regelbundet efter det.

En från lekterapin var här och pratade lite om vad som ”komma skall” och de har bra koll på läget vad som kan vara bra för dig framöver!

Efter ett blöjbyte, så lånade vi en vagn och drog ut! Så kom mormor och morfar och samtidigt pappa. Vi gick till lekplatsen en kortis och sen en promenad till parkeringen och runt. Så gick du lite balansgång, satt på skeppet i entrén och till sist visade du mormor och morfar hissarna innan du ”släppte dem”.

Just nu är du doktor Meja; du sitter på en stol, får välling, virusmedicinen och så har du ett stetoskop och undersöker pappa och mig! Vi lekte kurragömma förut och en av doktorerna kom in och då sa du till henne att även hon skulle gömma sig! Det gjorde hon givetvis!

Vi fick resultatet av njurfunktionsmätningen och det var 150% av förväntat värde. Som doktorn sa ”denna damen har organ av stål”. Ryggmärgsvätskan som togs sist var även den tom på celler – bra!!!!!

Du fick trombocyter när jag åkte. Filip följde med Charlie hem idag, så jag hämtade honom där!

IMG_2098

KÄRLEK!

Med morfar utanför "kiosken" på lekplatsen!

Med morfar utanför ”kiosken” på lekplatsen!

Här säljs det korv!

Här säljs det korv!

IMG_2093

Doktor Meja! Den mest varmhjärtade doktor jag någonsin träffat på!!!!

Doktor Meja! Den mest varmhjärtade doktor jag någonsin träffat på!!!! Med de finaste Pippi-skorna! Bakom doktorsväskan skymtar kortet på syskonen som alltid var med. På IVA stod det i sängen……

IMG_2097

”Det är ingen fara pappa”. ”Mamma, kan du hålla pappa i handen och säga att det inte är någon fara”……

8 thoughts on “Team Rynkeby

  1. Lilla fina Meja! Skrattade högt samtidigt som tårarna trillade när jag såg Doktor Meja undersöka Pippi! Vilket underbart kort!❤️❤️❤️

  2. Idag när vi åt kiwi fångade min 4 åring klistermärket och satte det i sin panna! Tankarna gick direkt till Meja! Styrkekramar!

Kommentera

