En dag med fler som mist

Idag tillbringade vi många timmar på Maritiman här i Göteborg, med fler familjer som mist. Några av de ”mammor jag träffar” var där och det var så härligt att få träffa övriga familjemedlemmar. Män och barn som jag hört så mycket om, sett bilder på och som jag på något konstigt vis ”känner” utan att ha sett dem. En av makarna träffade jag förra veckan med på Walk of Hope – men då rätt kort.

Många fina barn gick skattjakt på de olika fartygen, tillsammans med en pirat. De (och vi vuxna såklart) åt en fantastiskt god lunch, ”gick en frågeport” (orkar inte leta bättre formulering…..), fick lära sig göra knopar, kasta rep……Så många fina barn och alla delar de samma öde. De har förlorat ett syskon. Det är så galet fel.

 

Fredag 6 september 2013

Du har sovit gott inatt prinsessan och jag riktigt okej. Aquapacen har gått, men du störs inte av den. Du sov fram till lite innan 9 ungefär. Idag är sista dagen med chans till frisk luft på länge…..Transplantationsdagen kallas för ”dag 0”, idag är vi på dag -6!

När morgonens guldmedicin var klar vid 10, var det dags för ännu en hibiscrubdusch. Du stod och skakade och grät, men du var GRYM. Sen var det dags för mig att göra samma sak och du satt under tiden och mös och såg på tv. Efter att jag var klar, så begav vi oss UT! Först mötte vi pappa, sen mormor och morfar! Vi gick till den ”hemliga lekplatsen” (du vet den som pappa och du fann när brorsan och jag var i Sunne), men vi hann inte vara där så länge innan vi var tvungna att gå in och byta blöja! Men ut direkt igen och då skulle mormor och morfar gå och köpa sig lunch och du bad om att få en korv! Du tog två pyttebett, men vi är glada för allt!!!! Så gick vi en sväng till vanliga lekplatsen innan det var dags att gå in och förbereda oss inför ”flytten”. Eg skulle du flytta först på kvällen, men då de behövde rum så blev det tidigare. Hibiscrubdusch nummer 3 gick bra, du är en sådan TUFFING! Så fick pappa ta sin tredje dusch. Gick sen över till rum nummer 4, som kommer vara vårat hem LÄNGE. När jag stod i slussen och sa hejdå till er (jag var ju inte färdigduschad, så jag fick inte gå in…..), så blev jag så LEDSEN! Grinade hela vägen till bilen och fick sen sitta i bilen ett tag…….det är ju detta vi väntat på men helt plötsligt kändes det så JOBBIGT. Det är bra för dig att din fantastiska pappa är hos dig första natten. Hur orolig han än är, så utstrålar han ett sådant LUGN och trygghet gentemot dig. Ni hade sett på film,spanat runt i rummet, en från lekterapin var hos er med ”belöningskort” mm. För alla jobbiga saker du ska ta dig igenom framöver,så får du sätta ett klistermärke på varje belöningskort. Så för varje dusch, kontroll av blodtryck etc etc. DU hade somnat FORT tidigt- inte konstigt med tanke på duschar och flytt……

Filip och jag var en sväng på kulturnatta i Kvarnbyn. Vi såg en barnteater och så åkte Filip ”hoppborgsrutschkana”. Vi köpte oss varsin hamburgare och satt på en trottarkant och åt den samtidigt som vi spanade på folkvimlet. Vi hade en fantastiskt mysig kväll brorsan och jag. Det är så mysigt att sitta och snacka med din kloke, fine bror. Tyvärr tyvärr så fick han ett rejält utbrott innan vi gick dit – men det ”glömde” vi fort…..

Vi älskar er!!!!!

SuperMeja med sitt supersnöre......

SuperMeja med sitt supersnöre……

Brorsan och jag på kulturnatta!

Brorsan och jag på kulturnatta!

IMG_2124

Fille och långt därborta ett discotält där det dansades breakdance….

Kommentera

