Team Rynkeby 2015!

Vi är med!!!!! Eller nu ljuger jag lite. Micke är med!!!! Han är uttagen till Team Rynkeby 2015! Men det är VI som söker. Vår lilla familj. Men jag ljuger inte när jag säger att det var jag som var väldigt på att Micke skulle söka. Han kommer vara en perfekt TRG-medlem (Team Rynkeby Göteborg – TRG går betydligt fortare att skriva….). Men kom ihåg, det jag skrivit innan, det är INTE cykelturen genom Europa som är den viktigaste och största resan – det är all insamling innan dess som betyder något! Är övertygad om att TRG-14 skulle bli överlyckliga om deras insamling på dryga 1,5 miljon ”slås” nästa år! När vi var på infoträffen förra veckan, så betonade de väldigt att det är en familjeinsats som krävs – och är det något Micke, Fille och jag är – så är det ett LAG!!!! En lagmedlem saknas, men det är för henne och alla andra fantastiska barn som vi ska KÄMPA kommande år. Jag är så glad, stolt och rörd över att vi (och då framförallt min fantastiske Micke) får möjligheten att vara med och göra skillnad!!!!!! Kom ihåg att VARJE krona räknas, vare sig du är med i Team Rynkeby eller lägger en femma i någon insamlingsbössa någonstans!!!!

Det kommer ta otroligt mycket tid det här. Men vet ni……cancern upptog all vår tid förra året och sjukdomen tog vår underbara Meja ifrån oss – så nu ska vi lägga ner en massa tid och kraft på att ”ge igen”! INGA barn, syskon, föräldrar ska behöva gå igenom det vi gjort och gör!

 

Tisdag 10 september 2013= dag -2

Ni hade haft ännu en kämpig natt med kräkningar och vakentid. Till råga på allt,vaknade du redan vid 6…..

Så alla morgonprocedurer med dusch och allt……pappa och du är ett OTROLIGT team!

När jag kom hit, såg jag en otrolig skillnad på ditt paretiska öga – det var KNALLRÖTT!!!! Ögonläkare kom hit, men det var en st-läkare som inte kändes helt tillförlitlig. Han bad dig blunda………eh, det är ju liksom det du inte kan…….Blir så ledsen, hade han slängt ett öga (blev ju nästan en vits av detta…..) i journalen, så hade han ju fort sett att du har en pares och således inte kan stänga ögat, har ingen tårproduktion etc……Domen blev att en uppföljning ska göras om två veckor……Men vi tänker hojta igen om det fortsätter vara så fult.

Från och med idag får du prograf dygnet runt. Det är en medicin som ska motverka frånstötning. Denna kommer du få många månader efter transplantationen. Din venport är ju nu ”aktiverad”, så det är verkligen slangar ÖVERALLT Meja…..

Ditt crp är idag på 210 har jag för mig….Idag missade pappa att skriva på förmiddagen, men det viktigaste är att funnits här för DIG!

Så många apparater, så många slangar.....en sån liten men oerhört TAPPER krigare!

Så många apparater, så många slangar…..en sån liten men oerhört TAPPER krigare!

En storebror som LÄNGTAR.....

En storebror som LÄNGTAR…..

En storebror som leker kurragömma.....ser dig nästan inte alls Filip.....

En storebror som leker kurragömma…..ser dig nästan inte alls Filip…..

 

Väder lika oroligt som ett mammahjärta just nu är.....

Väder lika oroligt som ett mammahjärta just nu är…..

 

2 thoughts on “Team Rynkeby 2015!

  1. Så fint att det finns människor som orkar, för kampen går ju vidare! Vi och många andra familjer är mitt upp i den. Jag skrev och kommenterade tidigare, om nära vänner som sviker. Tur att det finns andra, som man inte ens känner, som kämpar. Det värmer.

Kommentera

