Spa

Gårdagen tillbringade jag på ett spa. Varma bassänger. Solstolar. SOL. Var där med 2 av alla de fantastiska som tillkommit i mitt liv. En som tyvärr delar min verklighet. Ulrica, som förlorade sin Nils i maj. Som bodde i samma rum på sjukhuset. Nils som somnade in i Pippi-rummet på IVA (där ju Meja var första iva-svängen). Ulrica som jag delar så många tankar om liv och död med, delar virrighet med 😉 Så Stina, som har kvar sin Elsa. Stina som jag aldrig träffat innan, men som skrev ett mail till mig när denna bloggen varit igång ett tag och berättade om sig själv så jag skulle veta vem som ”läser min blogg”. Stina och jag som har så otroligt många saker som binder oss samman. Stina som träffat min Micke i ett fotbollssammanhang för flera år sedan!? En fin och varm (på flera sätt) dag som gjorde att jag på kvällen var helt knockad. Vet inte om det var alla varma bad, detta speciella möte med en människa jag visste så mycket om men aldrig träffat, alla ord om liv och död eller en kombination. Tack underbara ni för en härlig dag!

Ikväll innan prinsen somnade här, så satt han och målade. Kom och visade en teckning ”titta mamma, här är Meja”. Älskade vackra Filip som saknar sin älskade vackra syster……

Dagens porträtt av Meja....

Dagens porträtt av Meja….

 

Onsdag 11 september 2013 = dag -1

Idag var du en sömntuta berättade pappa. Denna dag är en vilodag, dvs ingen cytostatika och ingen ATG. Du tog fasta på det……10.30 hade du vaknat, eller rättare sagt – pappa hade fått väcka dig. Ni hade haft en halvstökig natt med många blöjbyten och försök till kräkningar. Nästan direkt du vaknat, så hade ni tagit duschen och ni fixade den så snabbt ni kunde. Du hade varit superduktig som vanligt älskling! 

Jag kom lite senare än vanligt till er idag, då det var en stor dag för brorsan. Han, Siri och Filip var på McDonalds och bio med syskonstödjaren från sjukhuset. Först gick brorsan och jag upp till skolan och hämtade Siri. Hon visade oss där, stolt, sitt klassrum och var hon har sin krok! Så blev de alla upphämtade här och åkte till McDonalds. De hade käkat Happy Meal ”såklart” och Elias hade sagt att det var bra att han fick lära känna syskonstödjaren lite bättre under den stunden, det hade känts bättre för honom då! Efter det hade ätit, fick de gå med in i köket på McDonalds och välja glass själva – häftigt!!!! Väl på bion fick de popcorn, festis och en tablettask och så såg de Smurfarna 2 och alla var helnöjda!!!! Jag kom hit till er vid 13 och då stack pappa ut och sprang en runda. Under tiden så läste du och jag massa böcker och pratade och mös. Vid 15 somnade du som en stock. Vår lilla lilla kämpe, imorgon smäller det! Nu ska tyska superceller in i dig och få bort ALL SKIT!!!!! Vi har en supertuff tid framför oss Meja – men sen ska allt bli BRA! 

Jag var den som skulle sova hemma inatt igen, så jag åkte ett tag innan Filip och gänget skulle komma åter. Svängde in på ica och handlade det viktigaste först…….Ungarna var så NÖJDA när de kom!!!!! Allt hade gått jättebra fick jag rapport om! Fille hade behövt gå på toa innan filmen och sagt till syskonstödjaren ”Jag kanske behöver bajsa och då får du hjälpa mig, för jag har inte lärt mig att torka mig själv ännu.” När han var klar sa han ”Du hade tur, jag behövde inte bajsa!”. Din bror har sinne för humor……..

Brorsan saknar dig och pappa så mycket så mycket. Det är extra tokigt nu, när Fille inte får komma till sjukhuset – men vi vill inte ta några risker alls. Huset är så TOMT när halva styrkan är borta – men nu är vi snart på ”vinnarsidan” Meja. Du hade sovit nästan hela tiden resten av dagen, bara vaknat till för alla kontroller……Vi älskar dig oändligt Meja!!!! Och dig Filip!!!!!

Förresten, på eftermiddagen fick vi reda på att cellerna är på väg till Sverige!!!!!!

Fille och Siri!

Fille och Siri på väg hem från skolan!

I väntan på att få åka iväg på bio.....

I väntan på att få åka iväg på bio…..

2 thoughts on “Spa

  1. Älskar Filips roliga kommentarer Maria 😁
    Tummen upp för syskonstödjare å till den som kom på att de behövs 👍👍👍👍
    Kramiz 💙💙💙

Kommentera

