Ännu en dag då jag inte fick träffa Meja

Lördag 14 september 2013 (även dagens dagboksinlägg är skrivet av Micke från början till slut)

23, 00, 03, 04, 05, 06 är de tider det hänt saker på rummet inatt. Det har varit mediciner som startat och slutat och blöjbyten. 7.15 vaknade du av att du bajsat. Blöjan byttes och du somnade om. Precis då kom en sköterska in och skulle safta dig. Jag bad henne återkomma men du vaknade tyvärr. Du somnade om, men vaknade igen redan vid 8 och ville byta blöja. Denna gång var det kiss, men du har blivit otroligt duktig på att berätta när du vill byta blöja! Din utveckling fortsätter mitt i all skit med cancern vilket är härligt att se.

De vanliga procedurerna skedde på förmiddagen. Dusch, vägning, peg-vridning, blodtryck, pox ohc mätning av magens omkrets. När duschen var klar ville du bli ett paket som vanligt och vi satt över en timme och myste i fåtöljen.

Mamma berättade på telefon att Filip var en sömntuta och sovit läääääääänge. Mamma och han sov ju i Surte för Fille ville vara där Frida är. Kusinerna gillar varandra! De ska på Liseberg i eftermiddag så det bli kul för Fille att ”visa upp det”.

Runt lunch fick jag upp dig en stund. Jag tejpade upp ett stort ritpapper på väggen och la ett lakan på golvet som du kunde stå på. Du ville inte rita först men sen kom du igång. Vi gjorde mumindalen tillsammans och du ritade gräs, fåglar och hjälpte mig fixa ögon, öron och mun på Stinky och på solen. Tror du tyckte det var rätt mysigt till slut!

En av doktorerna var inne en stund och allt ser ok ut ”efter förutsättningarna”. Jag frågade om hon hade någon känsla för hur länge vi kan bli kvar på sjukhuset och det kommer bli länge! Jag tror inte vi är hemma förrän vi skriver november i dagboken….Detta spelar ju ingen roll utan det får ta vilken tid det vill bara du blir frisk prinsessan!

Nu sover du middag efter att ha sagt att du INTE ska sova. Klockan är strax 16 så du kämpade länge innan du sa ok till att sova…..Själv blir jag strax bjuden på Thaimat här!

Du ville inte riktigt vakna till efter middagsluren mer än för att ta alla kvällskontroller. Direkt efteråt frågade jag om du ville sova mer och det ville du så nu sover du för natten. Din kropp är sliten nu, så jag är säker på att all sömn/vila är bra för dig prinsessan! Tack för en fin dag idag med väggmålningen som min favoritdel!

Filip, mamma, Frida och Helena har varit på Liseberg till jättesent på kvällen. De åkte Skepp o skoj i mörker! F&F hade tyckt att det var jätteroligt och hade hunnit åka mängder med attraktioner! Fille hade också vunnit 1:a pris på kaninhjulet och valde ett brännbolls-set. Det ska bli kul att spela nästa sommar! 

Sov gott älskade prinsessan så kör vi en ny bra dag imorgon! Älskar dig!

 

 

 

Kommentera

