Dagens post

Det kom ett brev på posten idag. Ett brev från Västra Götalandsregionen där det bla stod; ”Det har tyvärr kommit till vår kännedom att en medarbetare inom Sahlgrenska Universitetssjukhuset har läst och tagit del av journaler, varav en tillhört ert barn, Personen i fråga har inte arbetat på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus utan i en annan verksamhet på sjukhuset.” ”Medarbetaren är nu avskedad. Sahlgrenska universitetssjukhuset har samtidigt gjort en polisanmälan och en förundersökning har inletts. Det råder sedvanlig sekretess kring förundersökningen och frågor om denna hänvisas till polisen”.

Läste på gp.se där det står att den anställde varit inne i 378 journaler som den inte haft behörighet till från 2010 till september 2014. Hade det varit enbart Mejas journal eller den och ett fåtal till, så tror jag att jag hade tyckt att det var obehagligt. Men nu, jag vet inte…….det känns ju inte som om det är ”personligt”. Men FEL  är det såklart och jag undrar varför personen i fråga gjort det och vilken verksamhet han eller hon jobbar på – lägger inte så mycket mer kraft till detta, ni har hört det förr; det värsta har ju hänt………Negligerar såklart inte och det är ju jätteallvarligt det som hänt, men känner inte att jag kommer må så mycket bättre av att ”dra igång” något kring detta. Personen är ur tjänst och polisanmäld.

Ovanstående rader skrev jag tidigare idag, men hann aldrig publicera inlägget. Senare under dagen fick jag reda på vem som gjort detta och tyvärr känns allt nu värre.

Något som också känns illa, är gårdagens valresultat. Att SD fick så många röster. Vilka är de som röstat!? Med tanke på antalet, så bör jag ju känna några av dem…….Ger mig rysningar.

 

Söndag 15 september 2013 (även dagens dagboksinlägg är skrivet av Micke från början till slut)

Natten har varit okej. Många ”moment”, men sköterskan var tyst och snabb, så du vaknade inte varje gång han var inne – inte jag heller för den delen! Vi tog dusch och alla kontroller redan vid 8.30. Din andning är tyngre igen så det känns som om du har en ny ”topp” på gång infektionsmässigt.Vi tog den vanliga mysproceduren efter duschen. Du satt som vanligt som ett paket i mitt knä och kollade på barnkanalen! Det är en lyx att få mysa så med dig varje morgon. Du sitter helt stilla och bara har det gott! Efter en stund satte jag på dig blöja och skjorta och frågade vart du ville sitta. Stolen var ditt snabba svar! Där har du suttit ända fram till 15 då du var så trött så du halvsov. Jag lyfte över dig till sängen, satte på en fuktkammare över ögat och sen somnade du direkt. Andningen ”skvallrade” rätt också. Ditt crp har stigit rejält till 160. Antibiotika är insatt igen och blododling är tagen. 

Mamma och Filip har tyvärr inte fått komma hit idag heller men nu börjar de bli bättre. Vi får hoppas på imorgon eller tisdag! Jag har inte träffat Filip på TIO DAGAR och inte du heller. Det känns för jävligt rent ut sagt. Blir tårögd varje gång jag pratar med din fantastiske storebror. Han får kämpa som f-n i detta han med fast på ett annat sätt än dig. Ni är superhjälptar båda två!

Idag, precis som igår, så vaknade du bara för kontroller på kvällen + alla gånger det varit mediciner + blöjbyten. Din temp har legat runt 38.3 hela dagen vilket är skönt. Vore gott för dig att kanske kunna undvika de högsta febertopparna. 

Tack min lilla prinsessa för en fin dag och tack för att du är så tapper. Du klagar inte och anpassar dig till det mesta. En riktig kämpe!

"Gårdagens" smörgåskex....

”Gårdagens” smörgåskex….

Paketet Meja

Paketet Meja

Lilla vackra Meja i den stora fåtöljen....

Lilla vackra Meja i den stora fåtöljen….

Älskade älskade vackra unge

Älskade älskade vackra unge

 

 

2 thoughts on “Dagens post

    • …..jag tycker mest att det är sorgligt att en människa kan gå över gränsen så oerhört. Inte bara en gång, utan så många gånger….Känner inte så mycket ilska, utan mest sorg som sagt var och att det är tragiskt….

Kommentera

