Jag HATAR att Meja är död…..

……..sa Filip imorse medans han klädde på sig. Fler ord behövs inte denna regniga dag. Jag HATAR också att Meja är död älskade Filip.

 

 

Tisdag 24 september 2013

Pappa och du har haft ännu en tuff natt Meja med många kräkningar och mycket vaken tid. Du har fått inhalera några gånger också. Ni vaknade vid 7.30 så var röntgen här för en ny lungröntgen. Ena lungan, höger, är lite ihopsjunken på ett ställe. Det bästa för dig hade varit att blås i ett sugrör eller så – men det är ju lite svårt för dig nu när halva ansiktet är förlamat. Blir du riktigt arg, kan effekten bli detsamma – alltså om du skriker mycket……Man har lyssnat på dig och tycker att det sitter ”högt upp” – kan vara så att det är en infektion. Enl pappa har man pratat om att ”take” är igång då vissa symptom tyder på det. (Take är ju när de tyska cellerna ”fäster”). Det syns inga vita ännu på blodstatus då dessa ”går åt” till all skit du har i kroppen. En annan typ av inhalation är förresten ordinerad, som RS-barn brukar få.

Du var uppe i duschen idag igen – du ska veta vilken fantastisk pappa du har som motiverade dig och hjälpte dig lika fint som alltid. Efter duschen satt du som vanligt hos pappa och efter ett tag kissade du 😉 Då såg pappa att du var alldeles knallröd på kroppen – du hade fått någon allergisk reaktion på något. När jag kom så KLIADE det på dig något enormt…..du fick tavegyl och kortison och efter ett tag så la det sig.

Pappa ringde mig när jag var på väg till förskolan förresten, du ville prompt ha din ”mimmi-mugg” (den som du fick när smörgåstårtan och champagnen kom…..).

Lite efter 13 blev du riktigt trött, så då la jag ner dig. Du somnade direkt – och sjönk i syresättningen så då satte vi på dig masken. Det märks att du är piggare då du protesterade mot masken!!!!!

Klockan är nu 14.50 och vi har en av höjdarsköterskorna ikväll – tryggt och bra!  Pappa åkte för en timme sedan ungefär och han skulle ta sig en löptur innan det är dags att hämta prinsen.

Upptäckte förut att du har ett sår vid klinkan, så nu ligger du med rumpan bar och syrgas sprutar på den……

En av doktorerna kom in med ett nytt läkarbesök till försäkringskassan. Så berättade hon att de satt ut ett par sorters antibiotika för att skydda lever och njurar. Om du får en allergisk reaktion igen på de mediciner som är kvar, så får de symptomen behandlas – för du måste ha kvar de antibiotikasorterna som nu är kvar.

Du fick inhalera en ny ”cocktail” förut som bestod av sterilt vatten, en rätt hög dos koksalt samt adrenalin. Det var ganska mycket som skulle in – men sköterskan tog ett bestämt tag om dig och det gick skapligt, men du tycker inte om det……

När du och jag läste för kvällen, så somnade du mitt i en meningen…….en liten stund innan det fick du tavegyl igen mot klåda och den kan göra dig slö.

Imorgon kommer familjen Andersson/Licht hem från Kreta samtidigt som fam Onsbacke åker till Kos……vi hänger här Meja……Inte meningen att låta bitter, men tänk vilken skillnad det är på en ”normal värld” och nu…….vi som älskar att resa!!!! Men vi ska ta igen så mycket när du är frisk!!!!!

Kvällen flöt på med kontroller och mediciner. Det blev ingen allergisk reaktion på kvällsdosen av den du ev fick reaktion av på förmiddagen!

Vid 21 försökte du kräkas, inget kom men så sa du ”bajs” och det var det! Sköterskan och barnsköterskan var inne och de bytte på dig, så koncenterade jag mig på att mysa med dig. När du var ren och utan blöja kissade du – bara att börja om 😉

En sköterska kommer vara inne hos oss även inatt älskling.

Ännu en dag är över och du har kämpat som ett djur även idag fantastiska Meja!!!!!

Så svullen och sönderriven av allt kliande. Men så VACKER.....

Så svullen och sönderriven av allt kliande. Men så VACKER…..

IMG_2244

4 thoughts on “Jag HATAR att Meja är död…..

  1. Jag hatar med!
    Jag hatar att barn ska få cancer. Eller deras föräldrar.
    Jag hatar att barn ska få lida och kämpa.
    Jag hatar att barn ska få förlora.
    Och att syskon och föräldrar ska stå vilsna kvar.

    Så grymt att läsa om Mejas transplantation och biverkning.

    Varma kramar som alltdi

  2. Nästan precis sâ sa F. här igâr, helt plötsligt alldeles innan hon skulle gâ och lägga sig och utan att vi alls pratat om er pâ nâgot vis just igâr. Det är verkligen sâ dumt att Meja är död. Ja, verkligen. Tänkte du pâ det nu? Ja!, för det är verkligen sâ himla dumt. Det minsta man kan säga är att vâra bägge F har sâ rätt. Kram!

Kommentera

