Gårdagens post

Igår låg det ett brev till Filip i brevlådan; ”Hej Filip” Jag heter xx och jag hörde av din mamma (läste på hennes blogg) om ditt besök hos IFK Göteborg nyligen – spännande!! Jag har gjort ett IFK-armband åt dig. Du verkar vara en härlig kille, tycker jag. Ha det bra/xx (Barncancerfonden har fått en slant, så att de kan fortsätta att hitta på roliga saker åt barnen)”.

TACK till dig xx (vill inte skriva ut namnet, då jag ju inte haft chansen att fråga dig om det är okej). Så fantastiskt fint!!!! Filip blev så otroligt glad och armbandet har suttit på sedan han öppnade brevet. Vi vet inte vem du är, men vi är otroligt glada och rörda över att du skickade post till vår fine Filip! Och TACK för att du skänkt pengar till Barncancerfonden – tillsammans gör vi skillnad!

 

 

Måndag 30 september 2013

Pappa och du hade en rätt knövlig natt igen. Du hade sagt ”jag vill bara ha xx på natten (alltså en specifik sköterska) – vi förstår dig Meja, xx är GRYM!!!!

Filip sov gott inatt, men jag sov USELT. Hade jättesvårt att somna och har sedan sovit OROLIGT! Lämnade Filip, efter det dagliga telefonsamtalet till förskolan, och kom sedan hit. Du var då nyduschad, satt i pappas knä och ville inte alls att jag skulle göra något……pappa skulle göra ALLT!

Lite fix och trix och sedan klädde vi på oss och gick UT! Vi gick till lekplatsen där du promenerade 20-30 meter!!!!! Helt otroligt älskling! Lite stappliga ben var det, men det är ju inte konstigt……..Gick så runt huset som vi brukar, du satt då i vagnen, och satt sedan på en bänk och mös. Jag tror allt att du tyckte det var härligt att komma ut!

Doktorerna var inne på förmiddagen och de är hittills nöjda med förloppet. Lever- och njurvärden har blivit bättre (inte bra, men bättre), du har fått blodtrycksmedicin insatt då det är högt (vilket är en vanlig reaktion efter transplantation). Dina värden idag;

Hb 111, Lpk 1.3 (-0.1), Tpk 28, Neutrofila 1.0 (-0.2), crp 84. Vita har alltså gått neråt, men det är inget konstigt så här i början.

Pappa har tagit sig en löptur och sitter nu ute i köket och äter lunch, du ligger och sover gott. Du har varit på ett bra humör älskling – underbart! Det droppar in plasma i dig nu och imorse fick du trombocyter. Då du fick kissmedicin för ett tag sedan ska jag nu sluta skriva och byta och väga blöjan…..

Jag åkte hem när det var dags för hämtning. Du hade fortsatt att sova och sova och vaknade inte förrän 18! Resten av kvällen hade ni ägnat åt att prata, kolla tv, spela ipad, du kräktes då och då och så alla kvällskontroller…….

Det hade blivit lite stökigt när du väl skulle sova för natten då du kräktes upp blodtrycksmedicinen – så du fick ta den igen och du hade inte somnat på riktigt förrän 22.30……Även denna natt kommer ni ha vak hos er, skönt!

Jag ägnade ett par timmar av kvällen på föräldramöte på förskolan. Vi har ju skickat ut infobrev vid ett par tillfällen till alla föräldrar på hela förskolan och idag så informerade jag dem alla om hur det går för dig/oss. Det kändes inte jobbigt att resa mig upp och prata för alla, men när jag såg att väldigt många föräldrar satt och torkade tårar så kände jag att ”shit – det är ingen liten grej du och vi går igenom…….”. Det är så många som hälsar till dig Meja. Längtar tills den dagen du får komma tillbaka till förskolan!

Mormor och morfar var hemma med Filip när jag var iväg, så de åt tillsammans och lekte i massor!

En av de finaste bilder vi har på far och dotter. Så otroligt fin och så mycket KÄRLEK......

En av de finaste bilder vi har på far och dotter. Så otroligt fin och så mycket KÄRLEK……

Stora sjukhusbyxor, svullen som bara den, morfinpump......Men vi var UTE, för första gången på länge!

Stora sjukhusbyxor, svullen som bara den, morfinpump……Men vi var UTE, för första gången på länge!

Utan filter, utan smink - är det inte så det ska vara nu..... Detta fotot säger en hel del om månaderna av kamp. En trött mamma. Men alldeles varm i hjärtat över att få ha älskade Meja i knät ute i friska luften.

Utan filter, utan smink – är det inte så det ska vara nu…..
Detta fotot säger en hel del om månaderna av kamp. En trött mamma. Men alldeles varm i hjärtat över att få ha älskade Meja i knät ute i friska luften.

Ännu mer kärlek.....

Ännu mer kärlek…..

 

6 thoughts on “Gårdagens post

  1. Så fina bilder, kärlek! Jag har alltid fotograferat mycket, sen jag fick min första kamera som liten. Av din blogg har jag lärt mig att fota HELA familjen! Tack för det Maria! Styrkekramar ♡

  2. Vacker Meja, trots sjukhusbyxor och svullnad. Vacker Maria, trots trötthet och inget smink. Vacker och fantastisk Familj, trots cancern.. ❤️!

Kommentera

