Mitt pärlhalsband

En vän till mig skrev när hon var sjuk att hon samlade på sig pärlor och trädde på en tråd – så hon kunde bära med sig dem kring halsen…… Pärlorna var människor som betydde mycket för henne. Jag samlar också på pärlor. Vissa pärlor är det bara att plocka direkt, vissa tvekar jag lite mer kring- det ska vara helt äkta pärlor i mitt halsband. Det fantastiska är att jag ständigt hittar nya pärlor. De nyaste pärlorna är alla ni som skickar så fina mail/kommenterar. Så många, för mig, okända människor som skriver så fint. Många av er finner inte orden skriver ni. Så är det. Det är vi överens om. Inga ord finns. Barn SKA INTE dö. Men ni vågar försöka. Det berör djupt i hjärtat på mig. På oss.

 

 

Tisdag 15 oktober 2013 (dagboksinlägget skrivet av Micke från början till slut)

Bajs hade kommit vid midnatt. Du vaknade till vid 5,6 och 7 och ville kräkas men det kom inget för dig. Du somnade om och vaknade inte förrän 8.20. Du var så mysig när jag låg bredvid dig imorse (efter att du försökt kräkas vid 7). Jag fick din snutte och så låg du och strök mig i ansiktet tills du somnade om. Du är så fin lilla vackra, söta prinsessan.

Ditt kaliumvärde är fortsatt högt, så du har fått kortison för det kan vara brist på det in din kropp tydligen. Ett nytt prov ska tas kl 12 så vi får bara vänta och se. Alla andra värden ser bra ut! Hb 91, LPK 4.7, TPK 24, neutrofila 3.8.

Kaliumprovet är taget och vi har fått svar att det nu såg bra ut. Det var kortisonbrist i din kropp och därför ska du få kortison 3 gånger/dag nu en tid. Hur länge vet vi inte riktigt. Vi bestämde oss för att åka hem ett par timmar trots att det blev sent innan provsvaret kom. Du ville inte sova middag idag så vi tog en lugn eftermiddag. Jag hämtade Filip på förskolan och han hade haft en fin dag även idag!

Vid middagen sa du helt plötsligt att du ville ha lite pasta! Du åt ett par små bitar vilket är en bra start! Bara det att du bad om mat känns bra!

Du och jag var tillbaka på sjukhuset vid 18-tiden och då tog vi de sedvanliga kontrollerna. Du fick din medicin och var riktigt trött. Vi läste säkert 15 pixiböcker innan du somnade gott vid 20.30-tiden. Precis lagom till att matchen Sverige-Tyskland startade i VM-kvalet. Sverige förlorade med 3-5 men är ändå klara för playoff om en VM-plats.

Tack för ännu en fin dag prinsessan! Älskar dig!

 

 

2 thoughts on “Mitt pärlhalsband

Kommentera

