Onda öron

Idag är jag något piggare, igår var jag halvdäckad hela dagen. Inget allvarligt alls, förkylning men så fort jag rörde mig så tryckte det över panna och bihålor. Filip har åkt på hörselgångsinflammation, så han har jätteont i sitt ena öra. Kör för fullt med smärtlindring och så har han fått en hydrokortisonsalva som ska in i örat 3 gånger dagligen. Han har lika ont idag som igår, men idag är han på betydligt bättre humör vilket är skönt – speciellt för honom själv. Igår var det en sådan där ”ingenting-är-bra-dag”……..

Som jag/vi så ofta skrivit i dagboken; vi hoppas på en lugn natt inatt…….för de senaste har varit kämpiga för vår prins. Nyss sa han att det han näst mest önskar sig är att det onda ska försvinna på honom. ”Det jag önskar mig mest är att Meja börjar leva igen……”

 

Torsdag 17 oktober

Vid 3.30-tiden inatt hade du bajsat och efter det satt du upp länge och var ”orolig” – så vi var nog vakna 1,5 timme. Vid 6 ungefär var du vaken länge igen och kämpade som bara den med kissandet. Däremellan har du sovit oroligt – kämpigt för dig! Du sov fram till 9.40 och då hade du länge legat med huvudet på min säng, så jag fick vänta med att fälla ihop den 😉 Jag både duschade och hämtade frukost medans du sov…..

Pappa kom när läkarna var här inne. Det är inte så mycket nytt, annat än att man bytt vätskedrivande medicin till en som är ”saltbevarande”. Dina värden har gått ner lite idag, hb 87, LPK 4.8 (-1.1), TPK 37, neutrofila 4.1 (-0.9), crp ej taget.

Nu är första hibiscrubduschen av TRE avverkad – pappa och du gjorde det lika bra och smidigt som ni brukar – ni är ju ett SUPERTEAM! Nu sitter du som ett paket i pappas knä och myser! Ditt kaliumvärde var idag lågt, så som jag skrev så har de ändrat sort på den vätskedrivande medicinen samt minskat dosen på kortisonet.

Klockan har blivit 11.30 och du har inte kräkts eller sagt att du mår illa en enda gång idag – skönt! Nyss tappade du en nagel – bara några blåa kvar nu……

Såg tidigare att det inte kom några tårar ur det friska ögat heller vilket såklart gör att KLUMPEN i magen växer igen…….NÄR ska vi få slappna av Meja!? Det är otroligt tärande att vara orolig mest hela tiden…..Läkaren som var inne, tycker inte att vi gör något åt detta nu med ögat nu, utan avvaktar.

Vi fick åka hem igen. Du ville avstå vila och du stod och gick några korta sträckor – så härligt! Du bad även idag om pasta – ett par små bitar slank ner, heja heja Meja! 

Du var lite orolig ett tag, så till slut tryckte jag på pumpen och på 1 sekund skiftade ditt humör. Lilla Loppan……….

Lite innan 18 körde brorsan och jag in pappa och dig – lite tidigare idag då du ju var tvungen att duscha igen inför morgondagens operation. Du hade varit lite ledsen, men det hade gått bra – du är en hjälte Meja! Efter duschen hade du suttit lite med ipaden och så pratade vi via facetime. Brorsan hjälpte dig då med något spel du hade ”problem” med. Filip var så stolt när han kunde hjälpa dig. AAAAAH vad han saknar dig här hemma, hur jag saknar dig här hemma – hur jag saknar att inte få vara en familj under ett och samma tak!!!!!!

Pappa och du hade suttit och tittat på bilder, så som du och jag ofta gör. Du ber mig söka på något på google……..Idag hade du bett pappa söka på pasta och sedan falukorv – du är rolig 😉

Jag fick ett mms av er, med en bild när pappa och du räcker ut tungan (vet inte hur många sådana ni skickat dessa månader – tokar!) Så stod det ”Godnatt från oss. Meja vill att jag skriver puss och kram och att hon älskar dig”. Skrev svar till er ”Åh älskade älskade unge – du brorsan och pappa är mitt allt…..”.

Fuck cancer!!!!!

Godnatt tokar.....

Godnatt tokar…..

Kommentera

