Inatt jag drömde…..

Hade igår smskontakt med en av mina ”mistvänner”. Hon hade drömt om deras fina dotter. Det händer henne sällan. Detsamma gäller mig. Drömmer otroligt sällan om Meja. Som jag skrev till Camilla, så är det konstigt – så mycket som vi tänker på och pratar om våra prinsessor, vi borde ju drömma om dem ofta!? Jag funkar så iallafall, jag drömmer ofta om något jag sett på tv det sista på dagen, eller något vi pratat om eller något jag tänkt på. Vid 22-tiden skrev vi till varandra igår och vet ni – inatt drömde jag om MEJA! Vi var i ett sjukhusrum. Det var stort och allt var vitt och liksom ”skimrande”. Hon hade sitt långa hår uppsatt i två tofsar. Hon busade och var på ett fantastiskt humör och charmade sköterskan. Vi visste att hon skulle dö, men det var ändå så fint. Så skönt att få träffa henne och hålla henne………

 

Lördag 19 oktober 2013

Natten hade varit okej för dig och pappa Meja. Du hade vaknat ett par gånger och haft lite ont i den tillfälliga cvk’n. Pappa hade då gjort extratryck på morfinpumpen och det hade hjälpt bra. Vid 8 hade du vaknat då en sköterska kom in för att ta blodstatus och starta prografen. Dina värden är bra även idag; hb 70, LKP 6.0, TPK 68, neutrofila 5.2, crp 4. Trombocyter fick du ju igår, varav det höga värdet och det låga hb’t innebär att du kommer få blod idag. 

Fille och jag hade en LYXKVÄLL igår med hummer och krabba. Sen läste vi ut en kapitelbok. Han sov gott fram till 9 idag och sen låg vi i sängen länge och mös och snackade. Mormor och morfar var hos oss en stund igår och morfar och Fille byggde en koja i vardagsrummet. Mormor och jag var nere i centrum en stund och då hade brorsan sagt till morfar; ”Det är faktiskt mysigt att vara ensam med dig”. 

På vägen hit åkte vi till ICA och köpte köttbullar och korv som du beställt. Även om du inte äter ännu, så är det så UNDERBART att du ber om mat! Du kräktes en gång sedan prinsen och jag kom hit och du hade gjort det några gånger tidigare med. Du fick blod och när det var igång, ”gav sköterskan sig på oss andra”. Vi fick vaccin mot influensan då de rekommenderar det så att vi skyddar dig. Fille tyckte väl inte att det var jättekul, men han var superduktig.  När allt var klart, åkte han och pappa till Toys r’ us då vi lovat honom något litet som plåster på såren……

Du och jag har läst här, kollat lite på ipaden – bla sett bilder på pasta igen 😉 Du är rolig du. Så har vi pysslat lite och bytt några blöjor. Du har ännu rätt ONT, för det har varit en hel del tryck på knappen. När jag skulle sänka ner sängen förut, sa du att det ”gör ont ovanför bröstet, kan du trycka på pumpen”. Kloka fina Meja……

Du får nu välling, jag är fortfarande lite fipplig när jag ska koppla på slangen på din knapp – men jag kommer lära mig Meja. Doktorn hade förresten varit här inne innan Filip och jag kom. De har fått svar på prov nummer 2 gällande ”innehållet i ryggmärgsvätskan” och det såg bra ut även det, så SKÖNT!!!!!

Vi hade en fin kväll Meja – du var TRÖTT så det var lite kämpigt ett tag……21.20 somnade du gott, vi höll varandra i handen och du sa att du älskar mig. Och jag DIG! 

Nattfavoriten är åter från semester och han var tårögd när vi pratade om att du sagt ”jag vill bara ha xx på natten”. Snacka om rätt man på rätt plats……

2 thoughts on “Inatt jag drömde…..

Kommentera

