HÖST

Hösten är verkligen här. Sitter och tittar ut på regn som regnar åt alla håll……..Kanske det blir så att jag tar höstlov härifrån. Dagboksanteckningarna kommer publiceras ”såklart” – men i övrigt får vi se. Älskade syster och systerdotter är här från Frankrike – så nu blir det att UMGÅS!

Trevlig helg till er alla!

 

Torsdag 24 oktober 2013

Sent igårkväll/natt var det en doktor här och lyssnade på dig då du var rosslig – men har tyckte att du lät bra. Du har haft syrgas hängande över dig. Natten har varit skapligt lugn för er……egentligen skulle jag sovit här, men igår blev du så LEDSEN och sa att pappa skulle sova här. Då du var nyopererad ville vi inte göra dig mer upprörd – så du fick som du ville…..Jag åkte hem och hämatde brorsan, så hem så han fick duscha och sätta på sig rena kläder, köpte mat på drive in på Max och kom hit till er. Du hade piggat på dig rejält då vilket var skönt att se! När vi var här tejpade sköterskan din nya ”venportnålslang” samt din nya enskänkelcvk. Prinsen och jag åkte hem vid 19.45-tiden och han hade svårt att somna…..det började åska också vilket han tyckte var både lite läskigt och spännande på samma gång.

När du vaknade idag hade du haft ONT i dina ben fortsatt……då hela skiten startade med det, så blev den berömde KLUMPEN i magen STOR. Läkarna tror dock att de sänkt kortisondosen väl ”drastiskt” samt att du hade lite brist på magnesium. Men då dagens värden är; hb 86, LPK 2.2 (-2.8), TPK 24, neutrofila 2.0 (-2.6), crp 31 så är vi givetvis oroliga…..

MR-bilderna visade på något som är på tillbakagång; en inflammation/infektion/cirkulationsrubbning på ett ställe i huvudet!?!?! Vid dagens operation tog de lite extra ryggmärgsvätska, så tas en massa prover som neurologerna önskat. Trycket igår var förresten normalt, 10 jämfört med 32 sist. 

Dagen har varit riktigt bra här tycker jag – du blev tvärilsk när pappa skulle åka och köpa vinterkängor till Filip, du tyckte att jag kunde åka istället……Men vi satte oss och pysslade lite, och du blev glad direkt – TYVÄRR kom det bajs efter bara en kort stund så vi fick avbryta och sen ville du inte sätta dig vid bordet igen. 

Du fick trombocyter idag, då det kom blod i ena näsborren (inte mycket men lite under lång tid) + att det var blodklumpar i kisset. Det gör fortsatt ont att kissa, men jag tycker nog att det inte varit lika ofta idag.

Vi har läst mycket och gjort dina bokstäver med fönsterfärg. Pappa och brorsan åkte till Rådasjön och tände en eld och grillade korv – så härligt för dem!!!!!

På kvällen här började det plötsligt KLIA på dig som tusan vilket var jättejobbigt och du rev sönder dig på några ställen. Du har ju adenovirus i magen samt rhino(tror jag det heter….)virus – så vi hoppas att det är dessa + operationen som dragit upp CRP lite, så att du inte har någon ny skit på gång……

Nu hoppas vi på en lugn och fin natt…….DU ÄR VÄRLDENS STARKASTE TJEJ ÄLSKADE MEJA!!!!!

Pyssel! "Jag vill måla en teckning till mormor och morfar" sa Mejisen. Konstverket sitter sedan dess på deras kylskåp.

Pyssel! ”Jag vill måla en teckning till mormor och morfar” sa Mejisen. Konstverket sitter sedan dess på deras kylskåp.

3 thoughts on “HÖST

  1. Svårt att finna orden idag… Denna lilla kämpe! Önskar henne tillbaka till er!!! Önskar att hon fått leva ett långt och lyckligt liv… Önskar…

    Tack för att du låter henne ”leva vidare” hos oss alla okända som i andra städer kan gå och tänka på er fina dotter. Hon gör mig ödmjuk för livet. Kram

  2. Har tänkt och uttryckt det förut men.. Vilken kämpe hon var er Meja! Helt otroligt vad hon fick gå igenom mycket under de månader hon var sjuk. Och vad ni var duktiga på att hålla humöret uppe allihop! Ni är superhjältar hela Familjen Alphov, och jag önskar av hela mitt hjärta att er Mejis fått överleva denna otroliga kamp som ni alla gick igenom!!! Kärlek och styrkekramar ❤️

Kommentera

