En dag jag kommer ihåg men från en annan vinkel

Har ju tidigare skrivit om hur jag kommer ihåg VARJE dag från Mejas sjukdomstid. När jag nu skrev dagens dagboksinlägg – så kommer jag ihåg dagen precis, men nu fick jag läsa den från ”Mickes vinkel” vilket på något konstigt vis gjorde dagen annorlunda……..

 

 

Lördag 26 oktober 2013 (dagboksinlägget skrivet av Micke från början till slut)

En lugn natt fram tills 5.30. Då fick du dina morgonmediciner i knappen + att sköterskan satte igång välling. Tyvärr kräktes du upp allt och var ledsen och ”orolig” i kroppen. Vi var vakna i över en timme innan du somnade om igen. Du kräktes även ännu en gång. Vi somnade om och sov till klockan 8 viket var skönt för oss båda. När vi somnade om låg vi mot varandra med pannorna ihop, vi höll varandra i händerna, hade samma filt samt så höll jag i ditt ben. Helt underbart att känna kärleken från dig. Tack.

Du hade det kämpigt under förmiddagen med illamående och kräkningar. Det glädjande var dock att dina värden öat igen. LPK 3.7, TPK 21, Hb 77, neutrofila 3.4, crp 10. Du fick påfyllning av både blod och trombocyter innan lunch.

Jag frågade dig om du ville pyssla lite med mig sittandes vid bordet. Detta skedde runt 11.45 och vi blev kvar där till 16!!!!!! Du satt själv på en tripp-trapp, du satt i mitt knä, du stod upp själv på mattan på golvet och du satt själv på mattan. Vi hann med att pyssla, måla, läsa och kolla film. Vi satt kvar här när mamma och Filip kom och det första du frågade Filip var om han ville vara med och läsa! Underbart för Filip att få höra de orden! Mamma och brorsan hade med McDonaldsmat som de käkade upp. Du och jag fick bara kolla på 😉

Filip ville måla och fixa med sin mask så du ville också sitta med vid bordet och pyssla. Också en härlig sak att se er sitta tillsammans och pyssla. Det har vi inte varit bortskämda med de senaste 7 månaderna. Det är så otroligt konstigt att tänka på och svårt att förstå att vi hållit på så här sen april. Vi fortsätter kämpandet tillsammans hela familjen och Filip är även han en hjälte som får stå ut med mycket.

Efter Filip och mamma åkt läste vi böcker, kollade på massor av film samt tog alla kontroller. Ditt blodtryck är fortsatt högt och du sa att du hade ont i huvudet och benen precis innan du skulle sova. Just huvudvärk har doktorerna frågat om så jag berättade för sköterskan som skulle ta upp det med doktorerna. Totalt har du kräkts 7 gånger idag vilket, jag anser, är mycket.

Imorgon får vi åka hem på permission om du mår ok så vi hoppas på en bra natt, bra värden, mindre kräkningar och mindre ont i benen imorgon.

Nu jäklar måste vi ha lite medgång i hela förloppet. Du är så otroligt stark och uthållig så jag är både imponerad, stolt och tacksam för att du är som du är prinsessan!

Tack för ännu en fin dag! Jag älskar dig!

 

Kommentera

