Bilder från ”igår”

Skrev inte på min dator igår och kunde således inte ladda upp några bilder – så idag blir det extra många bilder…….

Micke och jag hade ju, under den strängaste isoleringen, sjukhuskläder på oss (slapp tack och lov långskjorta.....) - Fille pratade ofta om detta och att han också ville prova......

Micke och jag hade ju, under den strängaste isoleringen, sjukhuskläder på oss (slapp tack och lov långskjorta…..) – Fille pratade ofta om detta och att han också ville prova……

Lördagsmys på rum 4 avd 322......

Lördagsmys på rum 4 avd 322……

Mina fina fina.....

Mina fina fina…..

 

 

Söndag 27 oktober 2013

Pappa och du var vakna ett par omgångar inatt. Du kräktes vid 3 och sen vaknade du vid ett blöjbyte. Du sov skapligt länge på morgonen sen – skönt! Inatt ställde vi om klockan till sommartid, nej jag menar VINTERTID såklart…..

Brorsan sov gott inatt och han blev upphämtad av  Sofia vid 11. Han fick sedan åka med dem till fotbollen. Jag åkte hit för att hämta hem pappa och dig, men du ville INTE åka hem! Nu är det 1,5 vecka sedan du var hemma, så nu ”börjar vi om” igen! Du var arg och ledsen ett bra tag, men helt plötsligt sa du att du ville ta på dig kläder och sen var det INGA problem! Så GOTT för dig att få frisk luft igen! Väl hemma, hjälpte jag dig med välling och pappa åkte och såg på andra halvan av brorsans träning – kul för dem bägge! 

Det kom en rejäl bajsomgång för dig, så vi fick ta en paus i vällingen. Så kom pappa hem och så kom även Sofia in och sa hem – det var LÄNGESEDAN ni sågs!!!! Pappa drog och sprang och Fille åkte med Elias hem på lek. 

Du gick från vardagsrummet in i köket och satt på din stol medan jag plockade ur diskmaskinen. Så sa du ”Mamma, ska vi blåsa såpbubblor?”. ”ja”, sa jag såklart. ”Ska vi sätta på oss och gå ut?”. Det ville du, så vi tog på oss varma kläder och gick ut i blåsten! Så du och jag var ute i ca 30 meter och du gick några meter och du stod LÄNGE! Så HÄRLIGT och UNDERBART att du själv bad om det! Vi avslutade utevistelsen med att du satt i mitt knä och bara mös, så tittade vi på hur mycket det blåste i träden! Vi tog några kort när vi var ute, du sträckte fram armen och sa ”yeaaah” på ett av korten. Positiv som ALLTID älskling!

Väl inne var det ett tag då vi läste mm, så var det dags för ny välling igen…..och det tar ju ungefär en timme att få in en hel portion. Pappa och jag åt pasta och då ville du ha lite spagetthi. Du åt en gaffel bara, men HEJA dig för den gaffeln!

Pappa åkte och hämtade brorsan hos Elias och de blev ovänner på vägen hem tyvärr (över vad vet de nog knappt själva…..), så det blev lite kaotiskt ett tag när de kom hem…….in med brorsan i duschen samtidigt som din välling skulle in och samtidigt kom mormor med massa matlådor!

Vid 17.40 ca körde vi tillbaks till sjukhuset och jag satt och höll dig i ena handen och Filip i den andra – UNDERBART! Sa hejdå till pappa och brorsan vid entrén, så gick du och jag upp till rummet. Väl här fick du mediciner, vi läste, du såg på film (och bytte var 3:e minut 😉 ). Vi pysslade lite, mm mm. När du skulle sova, så valde du ut MASSOR av pixiböcker men när vi väl la oss sa du ”jag vill sova direkt”! Så sa du godnatt mamma, godnatt pappa, godnatt Filip, godnatt mormor och morfar. Du somnade FORT!  

Vi hoppas på en lugn natt, precis som vi gör varje natt…….Nattfavoriten är hos oss inatt!

Dagens världen förresten; hb 100, LPK 6.6 (+2.9), TPK 38, neutrofila 6.2 (+2.8)!

Älskar dig  mycket!

Välklädd i blåsten!

Välklädd i blåsten!

Här är fotot - armen sträcktes fram och Mejis sa "yeaaah"......

Här är fotot – armen sträcktes fram och Mejis sa ”yeaaah”……

Saknar.....

Saknar…..

Vår trädgårdsfé fixade pumpa, tillsammans med vår son - tacksam....

Vår trädgårdsfé fixade pumpa, tillsammans med vår son – tacksam….

 

3 thoughts on “Bilder från ”igår”

Kommentera

