Mejaarmband del 2 och ”fann 2 fel”

Gällande de fantastiskt vackra Mejaarmbanden som kommer generera en STOR summa pengar till barncancerfonden, så vill jag förtydliga att det inte är vi som pärlar – utan en grym familj i Grums. Har man inte facebook, så kan man maila till; leosarmband@hotmail.com . Har man facebook, så söker man på fightcancer- där har de ett inlägg om hur man går tillväga; Man skickar ett meddelande till dem (alltså ingen kommentar till deras inlägg – utan ett meddelande), skriver antal man vill beställa samt storlek; dam (ca 15-16 cm), herr (ca 18-19 cm) eller barn (ca 12-13 cm). Nu finns det även svarta pärlor med vita bokstäver. Ni kommer då få betalningsanvisningar skickade till er! Det är HELT OTROLIGT så många armband som redan är beställda – tillsammans gör vi skillnad vänner!!!!!

Gällande gårdagens inlägg, dagboksinlägget……..tänk så fel jag hade när jag skrev det då för ett år sedan……2 stora ”fel”….1: ”Vill bara spola framåt i tiden Meja” – tänk om det istället hade gått att stoppa tiden. Tänk om vi kunde få vara där och då, mitt i den tuffaste av kamper…..2: ”…..det vi går igenom är verkligen den mörkaste mardröm…..”. Det är ju NU är vi i den mörkaste mardröm – en mardröm som aldrig kommer ta slut. Då, för ett år sedan, var vi ”bara” i en mardröm – men inte den mörkaste, för då fanns du hos oss älskade unge.

Jag älskar dig Meja. Berättade det för dig varje dag i ditt liv och kommer fortsätta säga det till dig så länge jag lever.

Meja, ungefär 4 timmar gammal....

Meja, ungefär 4 timmar gammal….

 

 

Måndag 4 november 2013

Har sovit USELT inatt – somnade vid 2-tiden hemma. Du hade sovit helt okej här, med syrgasmasken på.

Lämnade Fille vid 9.15 ca och hjälpte honom då lite, då kompisarna precis skulle ut. Ringde er direkt och pappa sa då att värdena gått ner ännu mer och att det ev blir sövning på torsdag för att mäta trycket och ett ev benmärgsprov. Dagens värden är hb 103, LPK 0.4 (-0.2), TPK 42, neutrofila fick vi inget värde på då de inte mäts om de är under 0.5…….CRP har vi inget värde på heller. Jag grät hela vägen hit, älskade älskade Meja – det FÅR INTE vara leukemin som är tillbaks!!!!! En av doktorerna kom in precis när du duschat (duschen gick för övrigt lika bra som vanligt) med 3 ”nykomlingar” i släptåg. De ska idag vid 12 ha ett möte om dig där de ska prata ihop sig. Mäta trycket i ryggmärgsvätskan ska de göra på torsdag, men sen är frågan om en benmärg skall tas eller inte. Är där leukemi finns ju inget att göra, men är det inte det som är orsaken….de vet helt enkelt inte…..Jag känner mig så TOM och RÄDD Meja. F-n vi har KÄMPAT från dag ETT! Trots alla motgångar, har vi samlat ny kraft och jobbat oss uppåt gång på gång på gång……

Just nu ger pappa dig 12-medicinen och så ska vi åka hem ett tag. Brorsan ska klippa sig vid 15.30 men sen är det HEM med honom så att ni hinner ses lite.

Nu har klockan blivit 19.40 och du sover sedan ca 20 minuter. Jag har precis fått reda på att det blir benmärgsprov på torsdag. Jag ber till ALLT som finns att det värsta inte är ett faktum.Vi har fått så många smällar längs vägen – nu är det VÅR TUR…..En av de sköterskor som är mest kunnig på detta med transplantation är hos oss ikväll, sa till henne att det inte alls känns bra. ”Förstår det, men vi ska inte ta ut något i förskott – vi ser ju att retikulocyter finns”. Men i bakhuvudet snurrar hur denna j-a resan startade……

Hemma har pappa och jag gråtit i mängder. Det gör så ont så ont…….du är så fin och fantastisk  på alla sätt och vis och detsamma gäller din underbara bror. Att förlora dig FINNS INTE…….Du var på bra humör hemma och du bad själv om att få promenera. Inga kräkningar alls, men flera bajsblöjor och BLODIGA blöjor. Fille och du satt bredvid varandra ett bra tag i soffan innan pappa och han körde oss in hit. Här tog vi alla kontroller direkt och sen 18-medicinerna. Vällingen droppar nu på sedan ett tag. Du sa godnatt till ”oss alla” innan du somnade och så sa du att du inte ville ha syrgasmasken på. Risken är stor att du sjunker i syresättningen om ett tag – så syrgas kommer nog behövas hjärtat.

En ”känd” sköterska är hos oss inatt. Hon frågade hur allt var och då började tårarna att trilla. Meja, jag är så RÄDD så RÄDD – du är en sådan KRIGARE, du förtjänar att vinna denna kamp……

ÄLSKAR DIG!

17 thoughts on “Mejaarmband del 2 och ”fann 2 fel”

  1. Förlåt Maria om min förra kommentar var okänslig. Jag ser ju allt ur mitt perspektiv, men jag vet ju att det är ni, ni och alla andra som mist, som lever i den värsta och mörkaste mardrömmen. Det är ju det som är vår största skräck, vi som fortfarande kämpar. Det är bara så svårt och konstigt att tänka sig att om det går riktigt illa så skulle jag längta tillbaka till det som är min verklighet idag. Kanske just till idag när vi fick åka in akut och när värdena faller och något är fel. Oron som ligger där, är cancern tillbaka? Ja, jag kan förstå det och jag kramar min prinsessa en extra gång. Förlåt igen och tack för en tankeställare. Varma kramar!

    • Hoppas du fått mitt mail Anna! Mina rader idag hade ”inget att göra med din kommentar igår”! Men då, för ett år sedan visste vi inte att mardrömmen kunde bli värre…..
      Kämpa på!!!! Varma kramar

  2. Tycker du är sååå stark Maria som orkar skriva om dagarna som ligger framför (för ett år sedan) värsta dagarna i ert liv. Vet inte om jag kommer klara att läsa… vill så gärna att det ska sluta lyckligt, fast jag vet. Det är så orättvist. Styrkekramar ♡

  3. Mår illa när jag läser inlägget…
    Ni är otroliga som orkar dela med er av den här mardrömmen! Önskar att jag kunde ge er varsin kram idag, men framförallt för ett år sedan…
    Kärlek till er! 💜

  4. Finaste, starkaste vännen min! Det är alltid tungt att läsa din blogg men nu börjar det bli riktigt jobbigt.. Känner såå med er – då som nu, och önskar av hela mitt hjärta att er Meja hade fått leva vidare med er fina Familj! Har beställt ett Mejaarmband 💜! Styrkekramar och kärlek till er alla

  5. Vilken underbar bild på dig och lilla Meja, Maria och så helt obegripligt att hon inte längre finns hos er när hon ändå är så närvarande i era liv. Eran fina Mejaängel💝💝💝

  6. Du skriver så fint om er lilla Meja och allt det ofattbara som hänt… Stor kram! 💜 Har också beställt armband

Kommentera

