Korta inlägg

De sista dagarna har det inte blivit så många ord från ”iår”. Orden i dagboksinläggen säger mer än nog…….

Får ofta frågan hur det känns när dagen D närmar sig. Visst är det tuffare nu än för några veckor sedan, av den anledningen att det inte är ”roliga” dagboksinlägg. Men i övrigt så är jag inte ”orolig” över att den 26 november kommer bli så mycket värre än  andra dagar. Meja har varit död i 364 dagar innan 26 november och saknaden är enorm. 365:e dagen är en skitdag givetvis, men som sagt var – hon är saknad varje sekund, minut, timme och dag.

 

Tisdag 19 november 2013

Fick sms av pappa i morse att natten varit skaplig och att syrgasen varit inställd på ”något lägre”. Dock har crp stuckit upp till 190 idag – inte bra……

Jag hade fullt sjå med att väcka Fille i morse. När jag sa att det är dags att vakna sa han ”det tycker inte jag” 😉 Han är så morgontrött din bror! Fick upp honom till slut och han fick lyxa och äta frukost vid tv’n…..Ringde förskolan som vanligt och det var grönt där. En av pedagogerna berättade att de skulle prova brandlarmet idag, så alla skulle vara ute. Då blev det fart på brorsan! Han tycker ju det är så spännande och intressant med allt vad brandlarm, brandbilar etc heter! Det ösregnade ute, men med bra kläder är ju inte det några problem! Ringde pappa x flera och skickade sms till honom för att höra om jag skulle hämta hans nya telefon som kommit. Fick inget svar och då satte tankarna igång……som väl var var det så enkelt att hans telefon inte är frisk – så han hade varken hört eller sett att jag ringde!

Väl här hos dig älskling var status; du låg på din högra sida, pox 87%, syrgas 75%.

Oj dagen har gått och nu är klockan 15. På förmiddagen satte man en NAVA-sond på dig (du vet en sådan som du hade förra omgången här, som känner av när du startar andetag själv). Jag satt då utanför. Jag ber om ursäkt Meja att jag inte är lika delaktig som pappa……hade jag varit tvungen så vet både du och jag att jag hade fixat det, men nu visste jag att pappa skulle vara hos dig.

På vilan åt pappa och jag för att sedan ta en promenad. Nu är vi tillbaks hos dig och vi har precis lagt dig i framstupa sidoläge. Du poxar 93%, 60% syrgas, du styr nu ditt topptryck själv. Bra jobbat Meja!

Två läkare från avdelningen var här inne en sväng, men det är inte så mycket att tillägga. Igår  tog man ju prov på RS-virus men det var negativt. Rhino- och adenoviruset är kvar såklart. Du ska inte ha neupogen idag heller. Det är långt ifrån bra Meja, men det känns stabilare iallafall. Du är vår SuperMeja, det bevisar du gång på gång!!!!!

Röntgenbilderna som togs i morse var överlag något bättre. Det ”dåliga” flyttar sig. Ultraljud togs på hjärtat och det såg bra ut – härligt!

Ikväll ska pappa och du ha fotbollskväll här – Sverige spelar mot Portugal.

När jag hämtade Filip på förskolan, fick jag reda på att ett barn varit här hela dagen med konstaterade höstblåsor (personalen hade fått höra det av föräldrarna vid hämtning…..). Blir så ledsen att de inte kunde berättat det vid lämning, då hade jag ju aldrig tagit dit brorsan. Nu innebär det inte bara att Fille måste hålla sig därifrån, utan även att jag och han måste hålla oss borta från dig…….

Brorsan hade svårt att somna – han låg och mös länge länge. Jag tror inte att han grubblade (han brukar ju alltid prata då….), utan han låg bara och mådde gott bredvid mig. Vi saknar peppa och dig hemma så otroligt mycket Meja…..

(Resten av dagen på sjukhuset missades att skrivas ner)

5 thoughts on “Korta inlägg

  1. Jag får svårt att andas när jag läser om föräldrar som lämnat barn med höstblåsor. När du på ett så fint och tydligt sätt berättat om er situation och vad vanliga sjukdomar kunde innebära för Meja.
    Åh, ni gjorde verkligen ALLT för både Filip och Meja!

  2. Så sorgligt att föräldrar till sjuka barn lämnar dem på förskolor och skolor. Med vilken rätt utsätter de andra för risken att bli sjuka? Och hur kan de lämna när de vet i vilken situation ni befann er i, Tanklöst och väldigt egoistiskt. Som vanligt skriver ni så fint om tiden med era barn. Ni kunde verkligen konsten att räcka till för dem båda.

  3. Jobbar själv som fsklärare… Tänker inte ens yttra mig ang det du tar upp! Men så här arg blir man 😖😖😖 och förskräckt över endels egoism😠😠
    Finaste Meja som du kämpat💕💕 den 28/11 är vår årsdag för en mycket kär familjemedlem som förlorade kampen för 2 år sedan, dock något äldre än dig!
    Kramar💕💕

  4. Har läst eran blogg, under en längre tid. Varje dag sitter jag och hoppas och vill att Meja ska bli frisk, även om jag förstår någonstans att de inte blir så. Fina fina Meja!!! En sådan vacker liten tjej bakom alla sladdar och maskiner. Varför ? Det finns ingen rättvisa, barn ska inte behöva vara sjuka. De är våra mirakel! Beundrar eran fina kärlek till era barn och att ni är så fina mot er son i allt detta. Toppen föräldrar är vad ni är! Tack för ni öppnar och visar oss kärleken, smärtan och sorgen. Jag har aldrig blivit såhär berörd i mitt liv tidigare. Ska försöka hitta en väg och hjälpa barn i utsatta situationer, tack vare er. Kramar från en mamma till en dotter som är snart 2år

  5. Jag vill inte gilla,, jag vill inte kommentera,,
    men Framförallt så vill jag INTE läsa,,,,
    men jag drar mig inte ur,,,, kan inte sluta,, ,har följt med på resan alldeles för länge nu,,
    för att inte föja med Er Underbara ända in I det sista….
    Så även om jag redan nu sitter här med tårarna rinnandes nerför kinderna innför vad jag vet komma skall….
    Så kan jag inte annat göra än att bara ropa och hejja på er,,,
    UNDERBARA Fille,, mamma, pappa……

    SuperMeja!!!!!
    En SuperHjälte!!!!
    SuperHjältrar x3 och säkerligen fler därtill,, hade hon garanterat om kring sig….

Kommentera

