Varje dag är Filips Mejadag

Förra inlägget hade fel rubrik. Varje dag är Filips Mejadag. Inte en dag går utan att han säger något otroligt fint om sin syster och/eller uttrycker sin SAKNAD efter henne.

Igårkväll, till exempel, när vi läst och sa godnatt så sa han ”Mamma, du är världens bästa mamma. Och Meja skulle blivit det, tror du inte det?”.

En del av vår vardag. Saknaden, tomheten, längtan……….Så en annan mer ”normal” vardag – följetongen med Filles öron…….Öroninflammationer och hörselgångsinflammationer har avlöst varandra sedan i oktober. Blev lite matt och kände att det fick vara nog, så jag bokade tid hos en ÖNH-doktor. Han sa direkt ”det är svamp han har i örat, då hjälper varken antibiotikan eller dropparna ni haft”. Se där ja…….Förhoppningsvis är det detta som spökat hela tiden, så nu hoppas vi att han fått rätt behandling och att det tar rejält!!!!!! Återbesök på måndag igen. Håll tummarna.

Tack snälla för de två fina kommentarer jag fått här sista dagarna om att ni saknat inlägg och undrar hur det går för oss. Det värmer det värmer. Mer än ni kan förstå! Jag vet att jag inte svarat på alla fina kommentarer sedan ”dödsdagen”. något jag så ofta tänkt gjort…….Jag skäms inte över det, men jag är ledsen över att jag inte riktigt orkat ännu – för jag VILL så gärna, det ska ni veta!

Nu sover Filip gott sedan en halvtimme. Micke är på ”annan ort” på jobb och jag ska försöka bädda ner mig snart och se på något dålig serie på Viaplay. Lyx. Jobbar 25% ännu. Vissa dagar känns det som om det finns lite mer ork, vissa dagar somnar jag som en stock när jag kommer hem. Ni märker säkert på min text här ikväll att jag nu är trötter – så vi hörs mer en annan dag.

Varm kram till er alla

Prinsen i denna stund. Droppar och fetvadd i örat, som så många nätter tidigare - var  man än vänder sig i hans rum, så dyker små fetvaddsbollar upp ;-)

Prinsen i denna stund. Droppar och fetvadd i örat, som så många nätter tidigare – var man än vänder sig i hans rum, så dyker små fetvaddsbollar upp 😉

 

6 thoughts on “Varje dag är Filips Mejadag

  1. Tänker sjävklart fortfarande på er och går in här ibland. Hoppas på många fina mejadagar för er Filip. För oss har det vänt. Levern är bättre i övermorgon är det narkos o cellgifter igen. På’t igen bara, så är det. Kram, Anna

  2. Kikar in här varje dag. Ibland ett par gånger. För att se om det finns nåt nytt att läsa. Åker till jobbet. Klockan är 7.30 och jag går på Södermalm och tänker på Meja. På vad jag skulle kunna göra för verklig skillnad i vardagen egentligen. Tänker på henne som en ledstjärna lite. Hon ger mig perspektiv på livet. Stort!

Kommentera

