Söndagsförmiddag

I detta nu trampar Micke och övriga TRG Göteborgcyklister ner mot Varberg. Varje tramptag är för alla små hjältar som drabbas av det elaka cancermonstret. 
Filip och jag tar en skrotmorgon och tittar på kort💜 Bilden är tagen en av de få stunder/dagar vi fick hemma under sjukdomstiden. En förhållandevis pigg Meja som ville baka muffins till pappa och idolen storebror💜Älskade unge som vi saknar dig, i varje andetag……Saknar din busiga blick, dina mjuka kinder, din alltid så positiva syn på allt, saknar synen av att se dig och brorsan sitta nära nära hållandes varandra i händerna. Livet fortsätter Meja och vi väljer att leva-men inget kommer någonsin bli vad det varit. 

 

4 thoughts on “Söndagsförmiddag

  1. Har tänkt skriva flera gånger till dig, men det har inte blivit. Jag vill säga hur imponerad jag är över att du delar med dig av er kamp och vardag. Du ger mig perspektiv i tillvaron, får mig att stanna upp och värdesätta min 3-åring lite extra mitt i alla rutiner och vardagsstress. Tycker du skriver fantastiskt fint – ditt sätt att beskriva det lilla i vardagen som påminner om er lilltjej är både vackert och hjärtskärande. Tack!

    • Tack snälla för dina fina ord. Skriver om vårat liv, en verklighet jag inte önskar någon. Som du skriver, det är en kamp – vissa dagar är tuffare än andra. Som väl är orkar vi leva och njuta av det fina i livet. Det tar inte bort sorgen och saknaden, men det gör att sorgen och saknaden blir något lite lättare att bära.

Kommentera

