Avfärden mot Paris närmar sig!

Har så mycket i mitt huvud jag vill skriva om, så mycket som hänt och så mycket som hända skall – men varit slapp på att få ur mig det länge nu. Det som är närmast i framtiden är Team Rynkebys avfärd mot Paris. På fredag drar de och en vecka senare kommer Filip, jag och en massa andra stolta anhöriga ta emot dem i ett, förhoppningsvis, soligt Paris (verkar som om det kommer bli riktigt varmt för dem iår!!!!). 1450 cyklister som kämpat sedan september med att samla in många många kronor till Barncancerfonden! Cyklingen är ju en bonus, det är insamlingen som är det STORA! Har skrivit förut om att jag är djupt imponerad och rörd över att så många vill lägga så mycket tid, kraft och pengar på detta projekt. Att vi är med, är en sådan självklarhet – vår koppling till barncancer är ju rätt tydlig…….

Mickes hjälm är prydd med ett klistermärke på vår prinsessa, styret likaså. Meja kommer hjälpa honom på resan ner. Ytterligare en självklarhet – att hon är synlig på pappas cykel. När en teamkamrat frågade om han fick ett klistermärke han också, att sätta på sin cykel…….mitt hjärta svämmade då över. Han har aldrig träffat Meja, ändå är hon ”med och så levande” 💜 Fick en bild på hans styre, med matchat ”band” (har inte lärt mig alla dessa cykeltermer och tillbehör…..sorry alla cykelnördar). Så vackert rosa, med den finaste av prinsessor i mitten! TACK JÖRGEN💜 Vi diggar dig!

image

 

 

3 thoughts on “Avfärden mot Paris närmar sig!

  1. Går in och läser och börjar störtböla såhär på lördagsmorgonen! Blir så rörd, vilket fantastiskt arbete, vilken känsla det kommer vara för er att möta upp dem i Paris :’)

  2. Du har säkert skrivit det innan men jag har missat isåfall, hur skänker man pengar till teamets insamling? Vill gärna bidra. Hoppas allt går bra för cyklisterna. Vilken insats de gör och även ni som ”stöttar från marken”. Stor kram till er

Kommentera

