Hos dig

Älskade Meja. Sitter här hos dig. Snodde några lila syrener hos grannarna som nu står här i en vas. (Du vet att jag får sno hos dem, iallafall nästan vad jag vill. 

Klockan är 18 och det är lördag kväll. Hemma fixar pappa med grillen, Fille leker med grannungar och Clara sitter förmodligen och biter på något (allt ska in i munnen, hade glömt av den biten älskling, eller så gör hon det betydligt mer än vad du gjorde). 

Tidigare idag cyklade pappa och hans grymma grymma teammedlemmar ett lopp på 12 mil. Att få se dem alla rulla in i sina gula kläder och veta att de kämpar så för varenda unge – jag blir så rörd och STOLT, och det är jag övertygad om att du också är. 

Jag undrar vad du gör älskling. Jag vill så gärna tro att du är med din mormor. Jag saknar er så oerhört. Nu har mamma, alltså din mormor varit borta i snart 7 månader. Varje dag pratade jag med henne, nu är det så TOMT. Men som sagt var, jag vill så gärna tro att ni är tillsammans. Att du busar och har det bra med henne och alla dina nya kompisar.

Nu ska jag åka hem och äta, sen blir det nog semifinal i Gladiatorerna om brorsan får välja. Pappa har redan sedan länge annonserat att han kommer se på fotboll på datorn, du vet hur han är……

Saknar dig i varje andetag älskling. Är så stolt över att just jag blev din mamma 💜


 

3 thoughts on “Hos dig

  1. Så fint skrivet! Det går rakt in i hjärtat. Önskar verkligen dig och din familj allt gott❤️.
    Hoppas du får en fin morsdag.

  2. Jag blir lika berörd varje gång jag läser dina tankar och texter. Din mamma tänker jag ofta på. ❤️

Kommentera

