Skrivit så många inlägg…..i tanken….

Så länge sedan jag skrev här. Fast ändå inte – för det är SÅ många  inlägg jag skrivit i mina tankar. Oftast när jag lagt mig på kvällarna och har då varit för trött för att klicka mig in här. 

Liten har blivit stor. Vår fina Clara har börjat förskolan. Galet. Känns ju som det inte var så längesedan Fille skolades in. Usch, nu lät jag gammal-det får jag erkänna 😜 Vi fick en plats på ”vår” förskola. Så tacksam över detta. Innan jul var vi där och hälsade på. När vi närmade oss fick jag en klump i halsen och allt kändes TUNGT. Så öppnade vi dörren och hjärtat blev alldeles varmt. Sagoskatten. Denna avdelning som Meja fick gå några månader på. Avdelningen hon ÄLSKADE. Hon struttade in där varje dag, så nöjd och glad. Möts av 2 pedagoger som vi känner väl. Som Filip känner väl. Som kände Meja väl och som bär henne med sig. Som var med under hela sjukdomstiden och som satte varsitt klistermärke på Mejas kista i kyrkan. Nu får Clara vara där och känner ända inne i hjärteroten att hon kommer få en fantastisk förskoletid. En av de första dagarna fick hon följa med en av pedagogerna till en annan del av förskolan där det sitter bilder på alla barn som gått där. Hon fick se Filip och Meja och hon jublade💜Det är svårt att veta exakt hur mycket hon förstår, men hon pekar på kort och säger Meja. Ibland säger hon Meja och sträcker ut armarna som i ”borta”. Hemma hos morfar har hon flera gånger tagit ett foto av som står i ”lämplig höjd” (här hemma är allt i just den höjden bortplockat för tillfället…..) och klappat henne på kinden. Så oerhört fint och sorgligt på en och samma gång. Och det är ju så vårat liv är i stort. Så oerhört fint och sorgligt på en och samma gång. Saknaden finns där hela tiden. Livet blir aldrig vad det varit och det blev definitivt inte som vi tänkt oss. Men livet är bra. Hur konstigt det än kan låta. För det borde inte gå att leva vidare utan sitt barn.

Anledningen till att vissa saker är bortplockade och att tanken slår mig varje dag om att vi kanske borde sätta barnspärrar på lådorna…..

Andra dagen på inskolningen i full färd med att ”pluppa”!


……och underbara storebror som även han blir större….

6 thoughts on “Skrivit så många inlägg…..i tanken….

  1. Hej så fint att du skriver och berättar om fina Clara och Filip! Blir glad av fina bilder! Kram, önskar er alla en fin höst.

  2. Så härligt att få läsa lite nytt på bloggen. Tänker på er nästan varje vecka och undrar hur ni har det. Så bra du beskriver, ”fint och sorgligt på samma gång”.
    Allt gott önskar jag er!

Kommentera

