Tänker du på Meja varje dag?

Tänker du på Meja varje dag? Den frågan har jag fått många gånger. Svaret är så otroligt självklart…..Jag tänker på henne varje dag. Flera gånger varje dag. Men som väl är innebär det inte att jag är ledsen varje dag. Som väl är innebär det inte den enorma smärtan som famns där den första tiden. Hur länge var ”den första tiden” har jag också fått som fråga. Svaret är att jag vet inte. Det gick ju inte från en dag till en annan att sorgen ändrade karaktär. 

Har sagt det många gånger förut;  hemma hos oss är Meja så otroligt levande. För Filip är Meja en lika självklar lillasyster som Clara är. För Clara är Meja en lika självklar storasyster som Filip är storebror (eller Eppin som hon kallar honom). Det gör ont att hon aldrig fick träffa sin storasyster. Men det värmer något enormt att höra henne prata om Meja. Se henne vinka godnatt till henne när hon går förbi kort. Idag fick jag denna bild skickad till mig av Micke. Det lilla kortet på Meja låg på Mickes skrivbord. Clara skulle prompt ha det och hon ville inte ens lägga bort det när hon skulle sova middag. Så otroligt sorgligt och vackert på en och samma gång……


Älskade underbara ungar. Är världens stoltaste som får vara mamma åt er alla 3. 

2 thoughts on “Tänker du på Meja varje dag?

  1. Sorg och glädje båda
    bodde i mitt hjärta,
    sorg i ena kammarn,
    glädje i den andra.
    Oförsonligt skilda,
    rådde än den ena,
    än den andra ensam.
    Se’n den enda kom dit,
    lär hon öppnat dörren
    och förenat båda,
    ty min sorg är sällhet
    och min glädje vemod.

  2. FUCK cancer! Även jag tänker ofta på Meja. Hon fortsätter att hjälpa mig leva i nuet och ta vara på tiden med mina barn, för oavsett trots, syskonbråk osv så har jag de här. På jorden. Hos mig.

    Så tack Meja!

    /Mamma till tre barn 6,4 och bebis

Kommentera

